Dodaj publikację
Autor
Dorota Tomczyk
Data publikacji
2019-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozpoczynając naukę szkolną dziecko wkracza w nowy etap. Spotyka się z sytuacją wymagającą zmian w dotychczasowym sposobie życia. Zmienia się podstawowa forma aktywności dziecka, zabawę zastępuje nauka. Przejście i adaptacja należą do istotnych bodźców rozwojowych. Stanowią ważny przełom w życiu każdego dziecka. Podjęcie nowej roli, która jest dużą zmianą, wymaga wielu umiejętności emocjonalnych, społecznych i poznawczych. Dziecku często towarzyszą negatywne emocje: obawa, lęk, niepokój przed nowym i nieznanym. Program adaptacyjny dla uczniów klasy I jest bardzo ważnym elementem w pracy wychowawczej szkoły i nauczyciela. Ma pomóc dziecku w miarę w bezstresowym przejściu z przedszkola, szkolnej „zerówki” , domu rodzinnego do szkoły.
 Pobierz (doc, 184,0 KB)