Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2021-07-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
813

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to opis i analiza § 8 ust. 3 pkt 4a: ,,Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi." Opis został dołączony do dokumentacji przekazanej do KO.
 Pobierz (docx, 58,1 KB)

Podgląd treści

Opis i analiza

§ 8 ust. 3 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust 3 pkt 4a zawarta jest w poniższych punktach.

Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu nauczania języka angielskiego w przedszkolu „Przygody przedszkolaka z językiem angielskim”

Realizacja projektu edukacyjnego „Dzień Języków Obcych – Z wizytą na Szmaragdowej Wyspie”

Realizacja projektu edukacyjnego „Obchodzimy Światowy Dzień Oszczędzania”

Organizacja gminnego konkursu na przygotowanie albumu / przewodnika „Zamki Szkocji”

Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu nauczania języka angielskiego w przedszkolu „Przygody przedszkolaka z językiem angielskim”

Umiejętność skutecznego porozumiewania się w języku obcym to w dzisiejszych czasach jedna z najważniejszych kompetencji kluczowych. W ciągu ostatnich kilkunastu lat obowiązkową nauką języka obcego zostały objęte coraz młodsze dzieci. Większość glottodydaktyków utrzymuje, że pierwsze lata życia człowieka są niezwykle istotne w procesie akwizycji języka obcego. Uważają, że jest to okres najbardziej efektywny w nauczaniu przede wszystkim w związku z dużą plastycznością narządów artykulacyjnych, których budowa zmienia się między 10. a 14. rokiem życia oraz faktem, że po 12. roku życia ucho człowieka staje się wrażliwe jedynie na długość fal charakterystyczną dla języka ojczystego.

Gdy we wrześniu 2017 roku rozpoczęłam pracę z dziećmi w wieku przedszkolnym, było to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Do tej pory najmłodsze dzieci, z którymi pracowałam miały 6-7 lat. Musiałam wzbogacić swoją bazę pomocy dydaktycznych o te przydatne w nauczaniu przedszkolaków. Ponieważ w naszym przedszkolu dzieci nie korzystają z podręczników do języka angielskiego, wyszukałam przydatne materiały online, pomysły na zabawy, zakupiłam niektóre pomoce, samodzielnie skonstruowałam plan wynikowy na podstawie programu nauczania z wydawnictwa.

Zdecydowałam, że dobrze byłoby ułożyć program nauczania bardziej spójny z materiałami, do których mam dostęp, ułożony z myślą o dzieciach z naszego przedszkola. Nigdy wcześniej w swojej pracy nie podejmowałam się takiego wyzwania. Aby skonstruować poprawny program, postanowiłam wzbogacić swoją wiedzę nt. ich tworzenia. Przeanalizowałam informacje zawarte w publikacji „Wytyczne do tworzenia programów nauczania i scenariuszy zajęć / lekcji” (wyd. ORE), oraz w licznych materiałach internetowych. Dokonałam szczegółowej analizy dostępnych programów nauczania języka angielskiego w wychowaniu przedszkolnym opublikowanych przez wydawnictwa, a także wybranych programów autorskich dostępnych online.

Kolejnym etapem przygotowań do konstruowania własnego programu nauczania była lektura literatury z zakresu psychologii rozwoju dzieci oraz nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym. W tym aspekcie główną pomoc stanowiły dla mnie następujące pozycje:

„Teoria w ...