Dodaj publikację
Autor
Justyna Lemańczyk
Data publikacji
2025-06-20
Średnia ocena
3,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Celem szkolenia było zapoznanie uczestników z wybranymi metodami aktywizującymi oraz pokazanie, w jaki sposób można je wdrażać w codziennej pracy z uczniami, by zwiększyć ich zaangażowanie, samodzielność i kompetencje społeczne. Podczas szkolenia zastosowałam cztery etapy pracy: Prezentacja multimedialna (Canva) – przedstawiłam teoretyczne podstawy metod aktywizujących oraz zilustrowałam je zdjęciami i krótkimi filmami z własnej praktyki. Omówiłam m.in.: burzę mózgów, śnieżną kulę, dramę, mapę myśli, debatę oksfordzką, metodę krzeseł i projekt edukacyjny. Modelowanie metod – każdą metodę pokazywałam w działaniu. Nauczyciele wcielali się w rolę uczniów i uczestniczyli w aktywnościach (np. scenkach dramowych, debacie klasowej, tworzeniu mapy myśli), by doświadczyć ich na sobie. Praca warsztatowa – uczestnicy pracowali w grupach nad fragmentami scenariuszy lekcji, w których zastosowali poznane metody. Następnie prezentowali swoje pomysły, otrzymując ode mnie i pozostałych nauczycieli informację zwrotną. Refleksja i planowanie – przeprowadziliśmy dyskusję o możliwościach i ograniczeniach metod aktywizujących w klasach I–III oraz zaplanowaliśmy pierwsze wdrożenia w praktyce.
 Pobierz (docx, 36,9 KB)

Komentarze

LuszDar, 2025-06-24, ocena:

"Fajne" tylko szkoda, że techniki (burzę mózgów, śnieżną kulę, dramę, mapę myśli, debatę oksfordzką, metodę krzeseł, itd.) utożsamia się z metodą nauczania.